Kod pravilno natrimanih jarbola smanjuju se napori jedrilice i posade, povećavaju se mogućnosti kormilara, a plovidba je u teškim situacijama sigurnija. Istovremeno raste vrijednost same jedrilice, a oštećenja na jedrima i oputi su rjeđa.
Pod trimanjem jarbola se podrazumijeva:
provjera upora pripona, leta i zaputke
opuštanje svih pripona i zaputke, zajedno sa vizualnim pregledom terminala, sajli, stezalica, križeva, i svih segmenata rolla i jarbola
kontrola i po potrebi dotezanje palubnih upora pripona
podmazivanje natezača; gornjih i donjih roll ležajeva (ukoliko je moguće)
kontrola stanja jarbola i njegove opute
postavljanje jarbola u sredinu
podešavanje svih pripona i zaputke na tvorničke postavke (ovisno o tipu broda i jarbola), uz pomoć tenziometra
podmazivanje kolutura u jarbolu (teflon sprayom)
označavanje maksimuma kod pomičnih zaputki,
potvrdu (certifikat) o izvršenom trimanju jarbola
O uočenim nedostatcima biti će upoznat vlasnik jedrilice (voditelj baze), te se neće uklanjati samoinicijativno povećavajući cijenu radova (pod uočenim nedostacima se podrazumijevaju oštećenje sajle i/ili terminala, napuknut segment rola, neispravan klizač rola, spojnica segmenta itd.). Ukoliko jarbol ima jarbolni vinč, njegov pregled i servis nisu uračunati u trimanje jarbola.
Možemo reći da je trimanje jarbola naša najčešća usluga.
Zaključak
Sjećate se, u knjigama koje smo čitali kao mladi, pomorci iz onih vremena jedrenjaka vjerovali su da seu
snasti kriju zli duhovi koji se pri jakim vjetrovima javljaju zviždanjem i urlikanjem…
E pa, mi Vam zapravo istjerujemo te zle duhove iz Vaše snasti i umjesto njih nastanjujemo dobre vile 😊 (na slici prelijepa Sara)