Naslovna Usluge Trimanje jarbola

Trimanje jarbola

Trimanje jarbola


Pred trimanje jarbola potrebno je izmjeriti nagnutost jedrilice i usporediti dobivenu vrijednost s nagnutosti jarbola. Na taj način se lako provjerava je li jarbol postavljen u sredinu jedrilice." width="383" height="287">Pred trimanje jarbola potrebno je izmjeriti nagnutost jedrilice i usporediti dobivenu vrijednost s nagnutosti jarbola. Na taj način se lako provjerava je li jarbol postavljen u sredinu jedrilice
Pred trimanje jarbola potrebno je izmjeriti nagnutost jedrilice i usporediti dobivenu vrijednost s nagnutosti jarbola. Na taj način se lako provjerava je li jarbol postavljen u sredinu jedrilice
Vizualno se pregleda jarbol, u kakvoj je krivulji (ovdje vidljiv negativan pre bend)." width="695" height="820">Vizualno se pregleda jarbol, u kakvoj je krivulji (ovdj vidljiv negativan pre bend).
Vizualno se pregleda jarbol, u kakvoj je krivulji (ovdje vidljiv negativan pre bend)." width="695" height="820">Vizualno se pregleda jarbol, u kakvoj je krivulji (ovdj vidljiv negativan pre bend).
Potrebno je popeti se na jarbol. Tom prilikom potrebno je provjeriti stanje kompletne opute s naglaskom na stajaću oputu. Stanje sajli, upresanih terminala, hvatišta sajli za jarbol, križeva s uporima i krajnicima križeva provjeravamo vizualno i palpacijom prilikom penjanja na jarbol. Također se provjerava i stanje same cijevi jarbola, je li imala kontakt koji je uzrokovao oštećenje.
Potrebno je popeti se na jarbol. Tom prilikom potrebno je provjeriti stanje kompletne opute s naglaskom na stajaću oputu. Stanje sajli, upresanih terminala, hvatišta sajli za jarbol, križeva s uporima i krajnicima križeva provjeravamo vizualno i palpacijom prilikom penjanja na jarbol. Također se provjerava i stanje same cijevi jarbola, je li imala kontakt koji je uzrokovao oštećenje.
Popuštanjem, podmazivanjem i dotezanjem natezača postavljamo jarbol u sredinu, dajemo mu željenu krivulju i postavljamo tenzije sajli na tvorničke postavke (uz pomoć tenziometra), ovisno o tipu jarbola, kutova križeva, palubnim hvatištima itd
Popuštanjem, podmazivanjem i dotezanjem natezača postavljamo jarbol u sredinu, dajemo mu željenu krivulju i postavljamo tenzije sajli na tvorničke postavke (uz pomoć tenziometra), ovisno o tipu jarbola, kutova križeva, palubnim hvatištima itd
Nakon podešavanja palubnih natezača, također se mora podesiti (i podmazati) i križne natezače, nategnutost križnih sajli se također mora podesiti uz pomoć tenziometra.
Nakon podešavanja palubnih natezača, također se mora podesiti (i podmazati) i križne natezače, nategnutost križnih sajli se također mora podesiti uz pomoć tenziometra.
Prilikom trimanja jarbola također provjeravamo i natezač leta (krmenog štraja) kojeg tom prilikom podmažemo. Najbolje je da se u samom trimanju popusti, a poslije izmjerom tenzije i vizualnim pregledom krivulje jarbola postavi oznaka maksimalnog natezanja, što dosta pomaže u jedrenju.
Prilikom trimanja jarbola također provjeravamo i natezač leta (krmenog štraja) kojeg tom prilikom podmažemo. Najbolje je da se u samom trimanju popusti, a poslije izmjerom tenzije i vizualnim pregledom krivulje jarbola postavi oznaka maksimalnog natezanja, što dosta pomaže u jedrenju.
Ovi radovi su obavljeni u marini Kornati u Biogradu, u veljači 2023. godine, na jedrilici Bavaria 'ALLEGRA', za klijenta 'Tija Yacht Service'
Ovi radovi su obavljeni u marini Kornati u Biogradu, u veljači 2023. godine, na jedrilici Bavaria 'ALLEGRA', za klijenta 'Tija Yacht Service'
Na kraju obavljenih radova izdajemo i potvrdu o obavljenom trimanju:
Na kraju obavljenih radova izdajemo i potvrdu o obavljenom trimanju:

Naljepnicu s oznakom kada se jarbol trimao i broj trimanaja lijepimo s desne strane jarbola. Molimo Vas, ukoliko imate bilo kakvih primjedbi, dostavite nam i broj s naljepnice, radi lakšeg uvida u naše evidencije.
Naljepnicu s oznakom kada se jarbol trimao i broj trimanaja lijepimo s desne strane jarbola. Molimo Vas, ukoliko imate bilo kakvih primjedbi, dostavite nam i broj s naljepnice, radi lakšeg uvida u naše evidencije.
Tenziometri koje imamo i koje koristimo za trimanje vašeg jarbola:
Tenziometri koje imamo i koje koristimo za trimanje vašeg jarbola:

OPIS RADOVA

Kod pravilno natrimanih jarbola smanjuju se napori jedrilice i posade, povećavaju se mogućnosti kormilara, a plovidba je u teškim situacijama sigurnija. Istovremeno raste vrijednost same jedrilice, a oštećenja na jedrima i oputi su rjeđa.

Pod trimanjem jarbola se podrazumijeva:

  • provjera upora pripona, leta i zaputke
  • opuštanje svih pripona i zaputke, zajedno sa vizualnim pregledom terminala, sajli, stezalica, križeva, i svih segmenata rolla i jarbola
  • kontrola i po potrebi dotezanje palubnih upora pripona
  • podmazivanje natezača; gornjih i donjih roll ležajeva (ukoliko je moguće)
  • kontrola stanja jarbola i njegove opute
  • postavljanje jarbola u sredinu
  • podešavanje svih pripona i zaputke na tvorničke postavke (ovisno o tipu broda i jarbola), uz pomoć tenziometra
  • podmazivanje kolutura u jarbolu (teflon sprayom)
  • označavanje maksimuma kod pomičnih zaputki,
  • potvrdu (certifikat) o izvršenom trimanju jarbola

O uočenim nedostatcima biti će upoznat vlasnik jedrilice (voditelj baze), te se neće uklanjati samoinicijativno povećavajući cijenu radova (pod uočenim nedostacima se podrazumijevaju oštećenje sajle i/ili terminala, napuknut segment rola, neispravan klizač rola, spojnica segmenta itd.). Ukoliko jarbol ima jarbolni vinč, njegov pregled i servis nisu uračunati u trimanje jarbola.

Možemo reći da je trimanje jarbola naša najčešća usluga.

Zaključak


Sjećate se, u knjigama koje smo čitali kao mladi, pomorci iz onih vremena jedrenjaka vjerovali su da se u snasti kriju zli duhovi koji se pri jakim vjetrovima javljaju zviždanjem i urlikanjem…

Zaključak


E pa, mi Vam zapravo istjerujemo te zle duhove iz Vaše snasti i umjesto njih nastanjujemo dobre vile 😊 (na slici prelijepa Sara)