Naslovna Usluge Rigging

Rigging

Rigging

Montaža novog jarbola na jedrilicu

Uobičajeno, jedrilice dolaze kamionskim prijevozom, gdje se jarboli i deblenjak smjeste ispod same jedrilice. Normalno da se jarboli i pripadajuća oprema moraju najprije iskrcati s kamiona.Evo kako to izgleda kad kamion dođe:
Uobičajeno, jedrilice dolaze kamionskim prijevozom, gdje se jarboli i deblenjak smjeste ispod same jedrilice. Normalno da se jarboli i pripadajuća oprema moraju najprije iskrcati s kamiona.Evo kako to izgleda kad kamion dođe:
Kada otpakirate, pristupate sklapanju jarbola i njegove opute:
Kada otpakirate, pristupate sklapanju jarbola i njegove opute:
Rado ćemo Vam ugraditi (osim uobičajene montaže navigacijskih svjetala, VHF Antene, vjetrokaza) i dodatnu elektroniku kao anamometar, TV antenu, radarsku antenu i sl.
Rado ćemo Vam ugraditi (osim uobičajene montaže navigacijskih svjetala, VHF Antene, vjetrokaza) i dodatnu elektroniku kao anamometar, TV antenu, radarsku antenu i sl.
Ovako izgleda jarbol spreman za montažu pred dolazak Auto krana:
Ovako izgleda jarbol spreman za montažu pred dolazak Auto krana:
A ovako nabrijana ekipa u očekivanju dolaska Auto krana:
A ovako nabrijana ekipa u očekivanju dolaska Auto krana:
Nakon postavljanja jarbola idu poslovi postavljanja deblenjaka (lantine), provlačenje konopa, provlačenje kablova kroz palubu (samu konekciju ostavljamo vašim električarima) i neizostavno trimanje jarbola. Ovako to izgleda kad je završeno:
Nakon postavljanja jarbola idu poslovi postavljanja deblenjaka (lantine), provlačenje konopa, provlačenje kablova kroz palubu (samu konekciju ostavljamo vašim električarima) i neizostavno trimanje jarbola. Ovako to izgleda kad je završeno:
Izgleda lako, ali nije baš lak put od vremena kad jedrilica dođe kamionom...
Izgleda lako, ali nije baš lak put od vremena kad jedrilica dođe kamionom...
… do postavljanja jarbola… :
… do postavljanja jarbola… :
… i do konačnog izgleda:
… i do konačnog izgleda:

Korištene su slike s radova firmama: Adventure Charter iz 2018; Bruneko Charter 2020 i Kroki Nautica 2020

Opis radova

Pravilno napravljenom montažom novog jarbola (rigging-om) kod postavljanja novog jarbola izbjegavamo mogučnost neželjenih posljedica. Posljedice loše napravljenog rigginga mogu biti katastrofalne (pad jarbola), što je rijetko, a češće se pojavljuje nepotrebno opterećivanje jarbola, opute i same jedrilice. Trajnost sklopova opute kao što su furleri, roll jarboli, roll lantine i sl. bitno je umanjena nepravilnim postavljanjem jarbola kao i učestalost oštećenja jedara. Učestale su i tvorničke greške prilikom isporuke svih pripadajućih dijelova što je teško uočiti pred samim činom podizanja jarbola. Za posljedicu imamo izvršenu operaciju podizanja jarbola, pa moramo isti demontirati jer sajle nisu pravilne dužine. Sve ovo su razlozi zašto povjeriti takav posao iskusnom timu koji je već više puta uspješno prošao kroz nabrojane probleme.

Rigging nove jedrilice podrazumijeva slijedeće radove:

  1. Kontrola palubnih hvatišta pripona i stope jarbola
  2. Provlačenje kablova za wind instrument, VHF antenu, odnosno ostalih električnih kablova u dogovoru s klijentom kroz cijev jarbola
  3. Provlačenje dodatnih konopa u dogovoru s klijentom
  4. Priprema jarbola za montažu: postavljanje križeva; montiranje pripadajućih sajli, sastavljanje furlera, podmazivanje natezača sajli
  5. Priprema postojećeih konopa pred montažu
  6. Kontrola ispravnosti ugrađenih svijetala pred montažu jarbola
  7. Montaža jarbola uz pomoć dizalice
  8. Postavljanje jarbola u sredinu jedrilice i njegovo trimanje na tvorničke postavke
  9. Montaža lantine, vanga i provlačenje konopa do kokpita; podmazivanje ležaja furlera i roll uređaja glavnog jedra kao i njegove tenzije
  10. Provlačenje kablova jarbola ispod palube
  11. U dogovoru s klijentom: podizanje jedara
  12. U dogovoru s klijentom: montaža sprayhood-a; bimini top-a; kola kormila kao i ograde (po potrebi)
  13. Po potrebi (kod većih jedrilica) u dogovoru s klijentom: montaža lista kormila kao i bulpa kobilice uz pomoć dizalice-viljuškara

Nakon odrađene sezone, odnosno kad sajle odrade potrebno je i provjeriti i dotegnuti sve sajle. Pružanje usluge naknadnog trimanja bi se obavilo isključivo u blizini Zadra, u terminu usklađenom s klijentom. Ovo naknadno trimanje je važno iz razloga provjere postojećeg stanja i preventivno uklanjanje svih oučenih nedostataka. Ukoliko niste u mogućnosti doći do nas, rado ćemo Vam proslijediti postavke na koje smo natrimali Vaš jarbol tako da može svaki riger ''dotrimati'' vaš jarbol. Tek nakon obavljenog naknadnog trimanja izdajemo certifikat o obavljenom trimanju. Za ovo naknadno trimanje zaračunavamo cijenu jednog radnog sata.

Točke 11 – 13 su opcionalne i nisu u ponudi već se obračunavaju naknadno.